Geri Dönüş

 Sevmezdim eskiden bu şehri. Grisi üstüme çökerdi. Her güne bıkkınlık ile başlardım. Neden uyandım dercesine. Sonra manzaralarıma başka pencerelerden bakmayı öğrendim . Sevdiğim her şey buralarda bir yerlerdeymiş gibi hissettim. Sessizce gülümsemeyi öğrendim. Yollarda açan çiçekleri sevdim. İnsanları izledim, ânın telaşını hepsinin gözlerinde gördüm. Farklı düşünmeyi öğrendim. Yıktım o eski duvarları.  Fark etmeden böylece büyüdüm sanırım ve anladım ki şehrin bir suçu yok. İnsan kendi karanlığını içinde taşıyor. Büründüğü psikoloji ya deniz kenarına yada uçurum kenarına götürüyor. Seçim yapabilirsen yaşıyorsun yada kaybediyorsun. Ama her şey yine insanın kafasının içinde sakladıklarına çıkıyor işte. Böylece kafanın içindekilere fırsat verirsen, aynanın karşısında ki istediğin biri de olabiliyor yada nefret ettiğin biride. Kendin hariç şehirleri suçlamak da bu yüzden işte. Oralarda ki karanlık anılar şehre bambaşka bir elbise dikiyor ve sen dikene değil oluşan elbiseye kızıyorsun.

Esra Tengilim



Yorumlar

  1. Merhabalar.
    Yaratılmışların içinde insanın dışında eşyanın hiçbir kusuru ve kabahati yoktur. Yani eşya masumdur. Kusurlu ve kabahatli olan insanın kendisidir. İnsan yöresine kızar ve yer değiştirir, ancak gittiği yerde de aynı sorunlar devam eder. Neden? İnsan taşındığı yeni yere içindeki sorunları da taşımıştır.

    Çok güzel bir yazıydı. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yorumlamışsınız teşekkürler ☺️

      Sil
  2. Ne doğru aslında.
    Yeni yıldan beklenen onca şey gibi, misal olarak.

    YanıtlaSil
  3. Aslında bir mecburi kabulleniş.

    YanıtlaSil
  4. Esracığım öyle güzel ifade etmiş, öyle güzel analiz etmişsin ki geri dönüş hallerini, üzerine yazacak bir şey bulamadım. Yüreğine sağlık. Bu arada epeydir yoktun. İyi ki geldin, hoşgeldin. 🙏😍🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Yıldızcığım bir süredir yoktum maalesef ama geri döndüm diyelim bakalım özlemişim 😍

      Sil
  5. Yokluğunu dönüşünle farkettim. İyi ki döndün :)) Bu güzel yazıyla hem de. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. hımmm suçsuz şehre güzel bir dönüş yapmışsın :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Seni Parmak Uçlarıma Hapsettim #Kelime Oyunu 10

Vazgeçişler...

Kendinden başka...