Havada Asılı Kalan Hayatlar

Havada asılı kalan hayatlar var. Ne zaman göz göze gelsek onlarla gözlerimden,kalbime yaşlar süzülürdü. Bir yere ait olamamanın acısını en iyi ben bilirim. Çünkü hayatımda hiç birinin en sevdiği olamadım. Fazla sevgi ve fedakarlık hepsiyle vedalaşmama sebep oldu. Sahiden hiç denk gelmedim birinin gerçekten hayatında merkez olduğum günlere.. Belkide bu yüzden bende kendi hikâyemin baş kahramanı oldum. Kendimi hayatımın merkezine koydum.En çok kendimi sevdim. Beni sevmeyi bile düşünmeyenleri hayatımdan sildim. Kuş gibi hafifim artık. Üstelik gülüşlerim gökyüzü kadar. Belkide en güzeli sizi sevenleri sevmenizdir. Size fedakarlık yapanlara sarılmanızdır. Böylece hayatınızı yaşayıp,hayal kırıklığına uğramıyorsunuz. Galiba hayatta gelinen son nokta bu . Ama kalbim de hayatımda hür artık.  O yüzden bu noktayı çok sevdim. Bir yerlerde benimle beraber bu noktaya gelenler olduğunu biliyorum. Bu sebeple pes etmeyin. Unutmayın kimse sizi sizden daha güzel sevemez ve siz kendinizi sevdiğinizde dünyanızdaki herkesinde hayatını güzelleştirmiş olursunuz.

Esra Tengilim


Yorumlar

  1. kendimizi sevmekle başlarız sevginin dünyasını keşfetmeye :)

    YanıtlaSil
  2. ilk üç satırda ağlayacaktım vallaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Bu yüzden de onların bizi huzursuz etmemesini sağlamamız gerek. Bunu da ancak onları önemsemeyerek yapabiliriz.

    YanıtlaSil
  4. Her şey kendini sevmekle başlar:)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Sevgi, karşılığı beklenmeyen; çıkarı ve menfaati gözetmeden birine hak ettiği değeri vermek, bu temiz ve halisane duyguyu beslemek demektir. Ne zaman karşılığı beklenir, işte o zaman o sevgi olmaktan çıkmıştır. Söz sevgiden açılınca, Prof. Dr. Muhammed Nur Doğan hocamın sevgi üzerine şu sözlerini paylaşmadan edemiyorum: "...Sevgi aslında insan doğasının kumaşına Yüce Allah tarafından işlenmiş en güzel, en muhteşem bir motiftir. O, ruh gibi bir varlığın özüne konulmuş, eşyanın tabiatına üflenmiş en yüksek değerdir. Sevmek; var olmak, var olmanın keyfini tatmaktır. ..." Varlığımızın sebebi olan sevgiyi kimsenin katletmesine müsaade etmemeliyiz. Katledenlere sizin yaptığınız gibi bir veda çekilir ve bir daha yüzünü bile görmek istemeyiz. Varsın o da kendi sevgi anlayışına göre, kendi gibi birini bulsun ve onunla da ölünceye kadar cebelleşsin dursun. Bakın sevgi, varlık sebebimizdir. Ondan daha yüce, daha mukaddes bir duygu daha yoktur. Yeter ki samimi olsun, sevginin değerini bilsin.
    Selam ve saygılarımla.

    Gösterdiğiniz sevgiyi ve fedakarlığı hak etmeyenlere yaşamınızda yer vermemeniz kadar daha doğru bir davranış olamaz! Hak edenler ise, baş tacımızdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Çok güzel anlatmışsınız. 😊🙏

      Sil
  6. Kesinlikle kendimizi sevmek lazım 😊

    YanıtlaSil

  7. Ne güzel söylemişsin "Sizi sizden daha güzel sevemez." diye👏👏👍☺️🤚

    YanıtlaSil
  8. Yazılarından anladığım kadar zor zamanlar geçirmişsin , zor insanlar yüzünden. Işığını da yazmakta bulmuşusun. Sevindim...

    YanıtlaSil
  9. Seni seveni bulduğunda bırakmayacaksın bence de.

    YanıtlaSil
  10. Bence kalbin sevilmeye değer. Tanımadan böyle hissettiriyorsun bana. Bi şekilde biliyorum. Ve çok tanıdık yazdıkların bana. İnsan "kolay lokma" olmaya dursun yiyip bitiriyor üstüne duymuyorlar daha da ver daha da ver diyorlar. "Haa, o mu? O cepte." insanı olmaktan Vazgeçtim bende. Yani insanlara tutunmak yerine kendime tutunuyorum ve kimse vazgeçilmez değildir bunu öğrenmek lazım. Yoksa fazla sevgiden zararlı bi bağlanma doğuyor.
    Neyse.. Uzatmıyım. Çok güzel yazmışsın yine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun kalbime çok iyi geldi teşekkür ederim 😊🌸

      Sil
  11. Ben de aynı şekilde hissediyorum...ama kendimi o kadar sevme aşamasına gelemedim daha başlardayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kere kendini bulup sevmeye başladığında bu histen zaten kopamıyorsun. 😊

      Sil
  12. https://diilhun.blogspot.com/

    bu arkadaşımızı bi okusanaa, yeni açtı, bak sana benziyooo :)

    YanıtlaSil
  13. Fazla sevgi ve fedakarlık bazı insanlar için hiçbir değer teşkil etmiyor. Böylelerini hayattan silerek çok doğru bir karar veriyor insan. Ve kişi öncelikle kendini sevmeyi ve kendine değer vermeyi öğreniyor. Sonra zamanla gerçekten iyi niyetli ya da kötü niyetli insanları ayırt etmeyi de başarabiliyor.

    YanıtlaSil
  14. Az sevilen, hiç sevilmeyen insanlar sevginin kıymetini daha iyi bilirler. Daha güçlü olurlar. Kaybetme korkuları olmaz. En çok kendilerini kaybetmekten korkarlar. Tek korkuları budur. Bu iyi bir şey aslında. Kimsenin vermediği o değeri kendine vererek daha güçlü ve dik durmak kolaylaşır. Bir fırtınaya kendini kaptırmaz. Bir sele düşüp sürüklenmez. Değerlerinden taviz vererek kendini su istimal ettirmez. En azından öğrendikten sonra... Her şey öğrendikten sonra güzelleşir. Çok sevilen insanlara kıyasla hak ettiği değeri göremeyen ve sevgiyi yaşayamayan insanları daha çok severim. Nankörlüğü tattıkları için nankörlük yoktur hayatlarında. Yüreğine kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yorumlamışsınız teşekkür ederim 😊

      Sil
  15. Hayatı kovalamaktan, hep birilerini memnun etmekten ve dünya uğraşlarından kendimi geriye atmış beni ruhumu yalnızlığa kendi ellerimle itmişim, anladım ki hayatta insanın biraz ben merkezli olması gerekiyormuş, artık her şeyi ve herkesi geride bırakıp sadece kendimi hayatın merkezine koyacağım.

    Mutlu, huzurlu, sağlıklı günlerde ve mutlu metinlerde buluşmak üzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum bir daha ki yazımda buluşmak dileğimle mutlulukla kal 😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Seni Parmak Uçlarıma Hapsettim #Kelime Oyunu 10

Vazgeçişler...

Kendini Sev